РОБОЧА КАРТКА УРОКУ
5 клас
Тема: Казка вчить, як на світі жить.
О.С.Пушкін. «Казка про
рибака та рибку».
Пушкінська казка –
пряма спадкоємиця казки народної
С.Я.Маршак
Завдання1. Робота з епіграфом.
Як ви розумієте
вислів С.Я.Маршака, відомого російського поета? Прокоментуйте вислів.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 2. Факти про письменника. Гра «Так»-«Ні».
1.
О.С.Пушкін
народився у Москві. -_____
2.
Він не
любив читати .- _____
3.
У
будинку батьків була велика бібліотека. - ______
4.
У
дитинстві хлопчик розмовляв російською мовою. - ______
5.
Любов
до народної творчості прищеплювали бабуся Марія Олексіївна, няня Орина Родіонівна
та Микита Козлов. - _______
6.
У 20
років створив поему «Руслан і Людмила». - _______
Завдання 3. Робота з малюнками. Назвіть казки О.С. Пушкіна.
Завдання 4. Вивчаємо теорію. Створити асоціативний ланцюжок до
поняття «літературна казка».
Завдання 5. Вивчаємо твір. Поділіть казку на частини і дайте назву
кожній частині.
1.______________________________________________
2.______________________________________________
3.______________________________________________
4.______________________________________________
5.______________________________________________
Завдання 6. Словникова робота.
1.
Ветха
землянка – будинок, виритий у землі, дуже старий.
2.
Невід –
рибальська сітка.
3.
Ночви –
довгаста посудина для прання білизни,купання.
4.
Баговиння
– тонкі густі водорості.
5.
Стовбова
дворянка – дворянка старовинного і знатного роду.
6.
Грезетова
кичка – давній головний убір заміжньої жінки із тканини з візерунком того
самого кольору.
Завдання 7. Уважний читач. Відповісти на запитання.
-
Де жили
старий і стара?___________________________________________
-
З чим
перший раз прийшов невід?__________________________________
-
З чим
вдруге прийшов невід?______________________________________
-
Який
димар був на новій хаті старого і старої?________________________
-
Які
ворота були в новій хаті?______________________________________
-
У чому
стояла стара дворянка на ганку?_____________________________
-
Що баба
зробила в гніві, коли побажала стати
царицею?_______________________________________________________
-
Що
тримає стража цариці за плечима?______________________________
-
Що їла
за столом стара-цариця?____________________________________
-
Куди
стара- дворянка відправила старого працювати?_________________
-
Як
зустріла старого стара-цариця?__________________________________
Завдання 8. Асоціативний ланцюжок. Записати послідовність бажань
баби.
Завдання 9. Характеризуємо героїв. Заповнити таблицю.
1.
Що
відомо про стару?
Вчинки |
Риси
характеру |
|
|
2.
Що
відомо про рибалку?
Вчинки |
Риси
характеру |
|
|
3.
Що
відомо про золоту рибку?
Вчинки |
Риси
характеру |
|
|
Завдання 10. Підібрати
прислів′я, які характеризують стару.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 11. Порадник.
1.
Дайте
пораду старій : _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.
Дайте
пораду старому:
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.
Як
старий і стара повинні побудувати свої стосунки у майбутньому?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 12. Роздумуємо.
Завдання 13. Доберіть прислів′я
в якому буде сформована основна думка
казки.___________________________________________________________
Завдання 14. Каталог казок.
Які казки
О.С.Пушкіна ти рекомендував би прочитати однокласникам.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 15. Розвиваємо творчість.
Намалюйте
ілюстрацію до казки О.С.Пушкіна «Казка про рибака та рибку».
Немає коментарів:
Дописати коментар