понеділок, 8 лютого 2021 р.

 

РОБОЧА КАРТКА УРОКУ 

5 клас

                                     Тема: Казка вчить, як на світі жить.

О.С.Пушкін. «Казка про рибака та рибку».

Пушкінська казка – пряма спадкоємиця казки народної

                                                                                               С.Я.Маршак    

  Завдання1. Робота з епіграфом.

Як ви розумієте вислів С.Я.Маршака, відомого російського поета? Прокоментуйте вислів.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Завдання 2. Факти про письменника. Гра «Так»-«Ні».

1.     О.С.Пушкін народився у Москві. -_____

2.     Він не любив читати .- _____

3.     У будинку батьків була велика бібліотека. - ______

4.     У дитинстві хлопчик розмовляв російською мовою. - ______

5.     Любов до народної творчості прищеплювали бабуся Марія Олексіївна, няня Орина Родіонівна та Микита Козлов. - _______

6.     У 20 років створив поему «Руслан і Людмила». - _______

 

Завдання 3. Робота з малюнками.  Назвіть казки О.С. Пушкіна.









Завдання 4. Вивчаємо теорію. Створити асоціативний ланцюжок до поняття «літературна казка».



Завдання 5. Вивчаємо твір. Поділіть казку на частини і дайте назву кожній частині.

1.______________________________________________

2.______________________________________________

3.______________________________________________

4.______________________________________________

5.______________________________________________

 

Завдання 6. Словникова робота.

1.     Ветха землянка – будинок, виритий у землі, дуже старий.

2.     Невід – рибальська сітка.

3.     Ночви – довгаста посудина для прання білизни,купання.

4.     Баговиння – тонкі густі водорості.

5.     Стовбова дворянка – дворянка старовинного і знатного роду.

6.     Грезетова кичка – давній головний убір заміжньої жінки із тканини з візерунком того самого кольору.

Завдання 7. Уважний читач. Відповісти на запитання.

-         Де жили старий і стара?___________________________________________

-         З чим перший раз прийшов невід?__________________________________

-         З чим вдруге прийшов невід?______________________________________

-         Який димар був на новій хаті старого і старої?________________________

-         Які ворота були в новій хаті?______________________________________

-         У чому стояла стара дворянка на ганку?_____________________________

-         Що баба зробила в гніві, коли побажала стати царицею?_______________________________________________________

-         Що тримає стража цариці за плечима?______________________________

-         Що їла за столом стара-цариця?____________________________________

-         Куди стара- дворянка відправила старого працювати?_________________

-         Як зустріла старого стара-цариця?__________________________________

Завдання 8. Асоціативний ланцюжок. Записати послідовність бажань баби.

                                                     

 Завдання 9. Характеризуємо героїв. Заповнити таблицю.

1.     Що відомо про стару?

 

Вчинки

Риси характеру

 

 

 

 

 

 

2.     Що відомо про рибалку? 

 

                        

Вчинки

Риси характеру

 

 

 

 

 

 

                                                                                                              

3.     Що відомо про золоту рибку?

 

Вчинки

Риси характеру

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 10.  Підібрати прислів′я, які характеризують стару.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Завдання 11. Порадник.

 

1.     Дайте пораду старій : _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2.     Дайте пораду старому:
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

3.     Як старий і стара повинні побудувати свої стосунки у майбутньому?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Завдання 12. Роздумуємо.


  Що є головним у сім′ї?


Підбиваємо підсумки

 

Завдання 13.  Доберіть прислів′я в якому буде  сформована основна думка казки.___________________________________________________________

 

Завдання 14. Каталог казок.

Які казки О.С.Пушкіна ти рекомендував би прочитати однокласникам.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Завдання 15. Розвиваємо творчість.

Намалюйте ілюстрацію до казки О.С.Пушкіна «Казка про рибака та рибку».

 


                                    

Немає коментарів:

Дописати коментар