Контрольна робота з теми :
« Байка у світовій
літературі»
6 клас
Тема
: Контрольна робота з теми «Байка у світовій літературі».
Мета : Перевірити рівень знань учнів з теми «Байка у світовій літературі»; розвивати .логічне мислення
школярів; виховувати відповідальність, зібраність, самокритичність.
Хід уроку
І. Оголошення теми, мети і завдань уроку
1. Проведення тестового опитування
Початковий рівень
1.
Фригійський раб, який
став основоположником жанру байки:
а) Езоп;
б) Лафонтен;
в) Федр.
2.
Вовк із відомої байки
Езопа побачив ягня біля:
а) ставу;
б) річки;
в) озера.
3.
За сюжетом байки «Крук і Лисиця» Крук випустив із дзьоба:
а) шматок
сиру;
б) шматок сала;
в) шматок
м'яса.
4.
Цикада попросила у Мурашки:
а) харчів;
б) притулку;
в) води.
5. В основі байки лежить:
а) гіпербола;
б) метафора;
в) алегорія.
5.
Як називається повчальна
частина байки?
а) сатира;
б) алегорія;
в) мораль.
7. Які художні прийоми лежать в основі байки?
а) сатира, персоніфікація, алегорія, езопова
мова;
б) гумор, триразові повтори, гіперболізація;
в) багатоепізодність сюжету, елементи фантастики,
образність мови.
8. Зачумлені звірі винуватцем усіх нещасть зробили;
а) Вовка;
б) Осла;
в) Тигра.
9. У чому полягає особливість композиції байки І.Крилова
«Вовк і Ягня» ?
а) Мораль - на початку байки;
б) Мораль розбита на дві частини;
г) Мораль в кінці байки.
10. У байц! Крилова Вовк говорить:
а) «Ти винен тим уже, що хочу я, бач, Тсти»;
б) « Ти винен тим уже, що хочу я ,бач, пити»;
в) «Ти винен тим уже, що хочу я, бач, спати».
11. Злочин Осла із байки «Зачумлені звірі» полягав у тому, що він
їв :
а) чужу моркву;
б) чужу капусту;
в) чужу траву.
12.
Частина байки, в якій
розповідається про розвиток подій, називається:
а)суперечка;
б) оповідь;
в) розмова
дійових осіб.
Середній рівень
1.
Хто із відомих байкарів
був редактором сатиричного журналу?
2.
З якою метою у байку вводиться
повчальна частина?
3.
Поясніть термін «езопова мова». З чиїм ім'ям він пов'язаний?
4.
Дайте визначення уособлення.
Уособленням яких людських рис є Вовк, Ягня, Осел, Лев, Тигр із творів Езопа?
5.
Назвіть головні жанрові
ознаки байки.
Достатній рівень
1.
Який художній прийом є
обов'язковим для жанру байки? У чому полягає його роль?
2.
Наведіть приклади крилатих
висловів із байок.
3.
Проаналізуйте одну байку
(на вибір), визначте тему, ідею, художні особливості.
4.
У чому, на вашу думку,
полягає вічна мудрість байки?
5.
Порівняйте байки Езопа,
Лафонтена,
Крилова. Що нового вніс кожен із байкарів у розвиток цього
жанру?
6.
Які найголовніші людські
цінності відобразилися у творах вивчених вами байкарів?
Високий рівень
1.
Яка роль сміху у засудженні
людських вад?
2.
Напишіть твір-мініатюру
на тему: Як я розумію зміст байки...» (байка на вибір учня.)
3.
Прочитайте байку «Вовк і Ягня» Езопа, І.Крилова, Л.Глібова.
Виконайте їх порівняльний аналіз.
4.
Подумайте, яка роль алегорії
у байці?
5.
Які художні засоби і прийоми
використовуються у байках?
6.
Які проблеми порушують
байкарі у своїх творах?
Немає коментарів:
Дописати коментар