четвер, 31 березня 2016 р.

Тема: О.С.Пушкін . «Є.Онєгін» - соціально - психологічний роман у віршах . Онєгін як втілення типу «зайвої людини», суперечливість його дій та вчинків.
Мета: Визначити проблематику твору, особливості композиції, проаналізувати образи Онєгіна, автора роману; розвивати навички виразного читання, вміння аналізувати художній твір; виховувати любов до поетичного слова, читацький інтерес.
Обладнання: Тексти роману, ілюстрації до нього, малюнки автора до роману, криптограма.
Тип уроку:Урок-дослідження; урок вивчення нового матеріалу.
Прийоми роботи: Еврістична бесіда, «Акваріум», повідомлення учнів, розшифрування вислову.
Метод «Акваріум»
(Робота над питаннями проводиться у формі малих засідань - по 3-4 чоловіки - груп. Групи треба розмістити так, щоб діти не чули обговорення своїх товаришів. Після закінчення терміну обговорення ( 5хв.) одна із вибраних учителем груп перед класом висловлює свої аргументи).
Ø     У чому трагізм долі Онєгіна ? Чому він став «зайвою» людиною ? ( Свої сили і знання він не міг застосувати в жодній справі, його потенціал не потрібний суспільству.)
Ø     Простежте трагічний шлях героя за поданою схемою.


1 - погане виховання;                       2 - ледарство;
3 - читання прогресивних книг;      4 - вплив середовища;
5- нездатність до щирих почутті;    6 - непотрібність у суспільстві.
Учитель. Отож підсумовуємо. Автор, називаючи іменем головного героя свій роман ( Євгеній у перекладі з грецької означає « благородний», «шляхетний» ), визначає основну проблему. Яку?

(Людина у суспільстві, сенс її існування на Землі. Адже темою твору є зображення психологічних особливостей людини в її розвитку.)

Немає коментарів:

Дописати коментар