Тема: О.С.Пушкін . «Є.Онєгін» -
соціально - психологічний роман у віршах . Онєгін як втілення типу «зайвої
людини», суперечливість його дій та вчинків.
Мета: Визначити проблематику твору,
особливості композиції, проаналізувати образи Онєгіна, автора роману; розвивати
навички виразного читання, вміння аналізувати художній твір; виховувати любов
до поетичного слова, читацький інтерес.
Обладнання: Тексти роману, ілюстрації до
нього, малюнки автора до роману, криптограма.
Тип уроку:Урок-дослідження; урок вивчення нового матеріалу.
Прийоми роботи: Еврістична
бесіда, «Акваріум», повідомлення учнів, розшифрування вислову.
Метод «Акваріум»
(Робота над
питаннями проводиться у формі малих засідань - по 3-4 чоловіки - груп. Групи
треба розмістити так, щоб діти не
чули обговорення своїх товаришів. Після закінчення терміну обговорення ( 5хв.)
одна із вибраних учителем груп перед класом висловлює свої аргументи).
Ø
У чому трагізм
долі Онєгіна ? Чому він став «зайвою» людиною ? ( Свої сили і знання він не міг
застосувати в жодній справі, його потенціал не потрібний суспільству.)
Ø
Простежте трагічний шлях героя за поданою схемою.
1 - погане
виховання; 2 -
ледарство;
3 - читання
прогресивних книг; 4 - вплив
середовища;
5- нездатність
до щирих почутті; 6 - непотрібність у
суспільстві.
Учитель. Отож підсумовуємо. Автор, називаючи іменем головного героя свій роман (
Євгеній у перекладі з грецької означає « благородний», «шляхетний» ), визначає
основну проблему. Яку?
(Людина у суспільстві, сенс її існування на Землі. Адже темою твору є
зображення психологічних особливостей людини в її розвитку.)
Немає коментарів:
Дописати коментар